Vragen & Antwoorden


  • Mag ik ook kiezen voor winterbanden?

    Wij bieden geen optie voor winterbanden. We zorgen er wel voor dat je auto op all season banden rijdt. Als dit bij aflevering nog niet zo is, wordt dit bij de eerstvolgende bandenwissel geregeld. Met all season banden rijd je in Nederland helemaal veilig en ze zijn in de winter ook toegestaan in Oostenrijk en Duitsland.

     

  • Moet ik aanbetalen of een borg betalen?

    Nee, er is geen aanbetaling of borg nodig. Sterker nog, het is niet eens mogelijk. Je kunt je spaargeld lekker ergens anders aan besteden.

  • Wat is Helder nu precies?

    Helder is private lease zonder kleine lettertjes. Want Helder maakt het mogelijk om volledig zorgeloos een gegarandeerd goede auto te vinden en te rijden voor een vast bedrag per maand.

     

    We regelen alles voor je, het enige wat jij ons hoeft te vertellen, is waar je de auto voor wilt gebruiken en of je specifieke wensen hebt. Dan gaan wij op zoek en garanderen de kwaliteit van de auto die wij voor je vinden.

     

    We zijn zo zeker van onze zaak dat je de auto na 12 weken alweer mag inleveren als je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent. Je contract is dan kosteloos opzegbaar.

     

     

  • Wat zit er allemaal in het vaste maandbedrag?

    • Jij krijgt van ons een auto die bij je past. Samen met je Car Coach heb je die uitgezocht. Zo lang je de Helder-auto rijdt, kun je met allerlei vragen over je auto en/of het abonnement terecht bij je Car Coach. Die service zit er gewoon bij.
    • De vaste autokosten zijn ook allemaal inbegrepen. Dit zijn kosten voor: afschrijving van de auto, rente, wegenbelasting, btw, verzekering, onderhoud, banden, reparaties, schadeherstel, vervangend vervoer en hulp bij pech.
    • Ook inbegrepen is het maximaal aantal kilometers dat je per jaar mag rijden. Het gemiddeld aantal jaarkilometers bespreek je vooraf met je Car Coach. Op basis daarvan word je vaste maandbedrag berekend.
  • Wat is het verschil tussen Private Lease en Helder Private Lease?

    • Met ‘gewone’ private lease kun je autorijden. Je sluit dan een contract voor een auto die je zelf moet uitkiezen. Je zit meestal twee of drie jaar vast aan dat contract. Als je eerder wilt stoppen, betaal je een boete. Je moet ook altijd even goed opletten welke kosten er gedekt zijn en wat je zelf nog moet regelen en betalen.
    • Met Helder krijg je private lease, maar dan zonder zorgen. Bij Helder sluit je een contract voor een auto die bij je past, wij helpen je bij het kiezen. Verder zit je niet aan het abonnement vast. Als het je niet bevalt, kun je na al 12 weken stoppen, zonder boete! Je betaalt aan Helder een vast maandbedrag waarmee alle vaste autokosten gedekt zijn. Alleen de brandstof moet je nog zelf betalen. Tot slot, heb je toch zorgen en/of vragen, jouw persoonlijke Car Coach helpt je graag verder zorgeloos op weg!

     

  • Hoe vrijblijvend is mijn aanvraag?

    Je aanvraag is helemaal vrijblijvend! Je wensen worden met je besproken en ook de proefrit is kosteloos. Pas als je het contract tekent voor de auto die jij hebt uitgekozen, heb je verplichtingen aan ons. Je tekent het contract bij de aflevering van je auto bij het autobedrijf.

  • Doen jullie een (BKR) kredietcheck?

    Net als bij elke andere private lease aanbieder, doen wij een kredietcheck. We doen deze check omdat we niet willen dat jij door het vaste maandbedrag in de financiële problemen komt.

    Maar omdat je bij ons geen langlopende financiële verplichting aangaat (na 12 weken kun je al stoppen), wordt deze check niet bij het BKR uitgevoerd en daar dan ook niet geregistreerd.

  • Hoe oud moet je zijn en wie mag er in de auto rijden?

    Het maakt niet uit hoe oud je bent, als maar wel (al) minimaal 1 jaar een geldig rijbewijs hebt, dan kun je bij ons leasen. Jij tekent dan als klant het contract, en daarmee ben je hoofdbestuurder.

    Wie mag er verder in de auto rijden?

    • Je eventuele gezinsleden die op hetzelfde adres wonen en een geldig rijbewijs hebben, mogen ook in de auto rijden.
    • Ook je vrienden of familieleden met een geldig rijbewijs mogen in de auto rijden. Jij of je gezinsleden moeten dan wel in de auto meerijden.

    Wie mogen er niet in de auto rijden?

    • Gezinsleden waarvan het rijbewijs is ingevorderd, of de afgelopen 5 jaar ingevorderd is geweest, mogen niet in de Helder-auto rijden.
  • Hoe download ik een bankafschrift?

    ABN AMRO

    1. Log in op je rekening bij ABN AMRO.
    2. Klik op de betreffende rekening.
    3. Klik bovenin het scherm op ‘Tools’.
    4. Vervolgens klik je op ‘Afschriften’ en ‘Fin. Jaaroverzicht’.
    5. Selecteer hier de juiste instellingen voor de rekening waarvan je de storting hebt gedaan.
    6. Klik daarna bij ‘Afschrift overzicht selecteren’ op ‘Betaalrekening’.
    7. Bij ‘Selectie type’ selecteer je ‘Rekeningafschrift’. Standaard staat er vervolgens ‘Het laatst verschenen afschrift of overzicht’.
    8. Klik vervolgens op ‘OK’ en scroll naar beneden. Onderaan de pagina staat de PDF.

    ASN Bank

    1. Log in bij ASN Bank.
    2. Klik op je rekeningnummer.
    3. Klik op ‘Downloaden’ en kies onder ‘Bestandsformaat’ voor ‘PDF’.
    4. Klik op ‘Start downloaden’

    ING

    1. Log in op Mijn ING.
    2. Klik linksonder in het menu op ‘Afschriften en overzichten’ (onder het kopje ‘Overzichten’).
    3. Selecteer bij ‘Document’ – ‘Afschrift Betaalrekening’. Selecteer de bewuste rekening.
    4. Daaronder selecteer je het meest recente afschrift bij ‘Maak uw keuze’.
    5. Klik tot slot op de oranje knop ‘Opvragen’. Wanneer het resultaat verschijnt, kies je voor ‘PDF downloaden’.

    Rabobank

    1. Log in op je rekening bij de Rabobank.
    2. Kies in het menu voor ‘Betalen en Sparen’.
    3. Klik vervolgens links op ‘Rekeningafschriften’.
    4. Selecteer de rekening waarvan je het bankafschrift wilt downloaden.
    5. Klik op een recent afschrift om te downloaden.

    Regiobank

    1. Log in bij Regiobank.
    2. Kies in het linkermenu bij het onderdeel Betalen, Sparen of Beleggen voor ‘Rekeningafschrift’.
    3. Kies de rekening waarvan je het afschrift wilt downloaden.
    4. Kies de periode waarover je het afschrift wilt hebben.
    5. Klik op Print/PDF.

    SNS Bank

    1. Log in op SNS Internetbankieren.
    2. Ga naar ‘Bekijk bij- en afschrijvingen’.
    3. Selecteer de gewenste periode.
    4. Kies ‘Print pdf’.
    5. Kies ‘Openen’.

    Triodos Bank

    1. Log in bij Triodos Internet Bankieren.
    2. Ga naar ‘Overzichten’.
    3. Klik op ‘Afschriften’.
    4. Sla dit PDF-bestand op.

    Van Lanschot

    1. Log in bij Van Lanschot.
    2. Klik op ‘Documenten’.
    3. Klik op ‘Rekeningafschrift’.
    4. Kies voor ‘Exporteren mutaties’.
    5. Sla dit PDF-bestand op.

  • Wat gebeurt er als ik meer kilometers rijd?

    We berekenen een tarief op basis van een vooraf besproken aantal kilometers per jaar. Na 6 maanden nemen we contact met je op om te bespreken of je hiermee uitkomt. Als blijkt dat je hiervan afwijkt, is dat geen probleem, dan passen we het tarief gewoon met terugwerkende kracht aan. Zo voorkomen we onverwachtse bijbetalingen op het moment dat je stopt.

  • Moet ik een aanbetaling doen of borg betalen?

    Nee, er is geen aanbetaling of borg nodig. Je kunt je spaargeld lekker ergens anders aan besteden.

  • Wat is de looptijd van het contract?

    Zodra je de auto in gebruik neemt, teken je een persoonlijk contract. Het contract heeft een minimale looptijd van 12 weken en hierin worden twee eindmogelijkheden beschreven:

    1. De einddatum van het contract.
    2. Als je het maximaal aantal kilometers hebt gereden, dat we samen hebben afgesproken.

    We hopen natuurlijk dat je tevreden bent en zo lang mogelijk bij ons blijft. Als je toch, om wat voor reden dan ook wilt opzeggen, kan dat na 8 weken. Wij rekenen dan geen boete. We hanteren wel een opzegtermijn van 4 weken. Na die 4 weken kun je de auto inleveren en je zit nergens meer aan vast.

  • Mag ik iemand meenemen met de proefrit?

    Graag zelfs! Zeker als je de auto samen met je partner gaat gebruiken. En/of met je gezin. De auto moet bij jullie allemaal passen. Of dat zo is, weet je pas als je er allemaal in hebt gezeten en gereden. We adviseren je ook de eventuele kinderwagen en/of buggy mee te nemen. Zo kun je ter plekke alles passen en meten.

  • Staat de prijs vast?

    • De prijzen op onze website zijn voorbeeldprijzen. Zodra we weten welke autowensen jij hebt en hoeveel kilometers je gemiddeld per jaar rijdt, krijg je van ons een prijsindicatie. Daarna gaan we auto’s zoeken en berekenen we het uiteindelijke vaste maandbedrag voor je uit. Dit zie je terug in het aanbod, voordat je gaat proefrijden.
    • Het maandbedrag staat vast voordat je Helder gaat rijden. Je krijgt hiervoor een auto die bij jou past, een gemiddeld aantal kilometers dat je per jaar mag rijden en altijd de hulp van een persoonlijke Car Coach.
    • De prijs die vaststaat is niet onderhandelbaar. Je betaalt precies die prijs, niets meer, maar ook niets minder.
    • Als je eenmaal een contract hebt getekend en tijdens het Helder-rijden blijkt dat je meer kilometers rijdt, dan nemen we contact met je op om dit te bespreken. Zo willen we onverwachtse kosten graag voorkomen.
  • Hoe hoog is het eigen risico bij schade?

    Het eigen risico van de verzekering is bij een eerste schade € 0,- (nul euro!). Voor de tweede schade is het eigen risico € 200,-. Bij de daarop volgende schades geldt een volledig eigen risico van € 400,-.

  • Kan ik als ZZP’er de auto op naam van de zaak zetten?

    Nee, dat gaat helaas niet. Helder biedt namelijk een product voor particulieren. Als ZZP-er kun je natuurlijk wel in je particuliere hoedanigheid een abonnement afnemen.

  • Krijg ik als ZZP’er bijtelling?

    Nee, je krijgt geen bijtelling omdat Helder een particulier product biedt.

  • Wat is het verschil tussen private lease en Helder-private lease?

    • Met ‘gewone’ private lease kun je autorijden. Je sluit dan een contract voor een auto die je zelf moet uitkiezen. Je zit meestal twee of drie jaar vast aan dat contract. Als je eerder wilt stoppen, betaal je een boete. Je moet ook altijd even goed opletten welke kosten er gedekt zijn en wat je zelf nog moet regelen en betalen.
    • Met Helder krijg je private lease, maar dan zonder zorgen. Bij Helder sluit je een contract voor een auto die bij je past, wij helpen je bij het kiezen. Verder zit je niet aan het abonnement vast. Als het je niet bevalt, kun je na al 12 weken stoppen, zonder boete! Je betaalt aan Helder een vast maandbedrag waarmee alle vaste autokosten gedekt zijn. Alleen de brandstof moet je nog zelf betalen. Tot slot, heb je toch zorgen en/of vragen, jouw persoonlijke Car Coach helpt je graag verder zorgeloos op weg!

     

  • Welke opties krijg je bij Helder-auto’s?

    Een Helder-auto heeft altijd:

    • Airconditioning
    • Centrale deurvergrendeling
    • Radio/cd-speler
    • Airbags
    • Antiblokkeersysteem (ABS)

    Wil je graag andere of extra opties zoals bijvoorbeeld navigatie en velgen? Bespreek dit dan met je Car Coach!

  • Wie is de leverancier van mijn auto?

    Alle leveranciers van onze auto’s zijn lid van BOVAG. Is het leverende BOVAG-lid voor jou te ver weg om daar ook het onderhoud van de auto te laten verzorgen? Dan zoeken we een BOVAG-lid bij jou in de buurt die dat kan overnemen. Ook als je gaat verhuizen, bekijken we samen met jou wat handig is.

  • Kan ik ook een proefrit maken en mag er iemand mee?

    Jazeker!  Sterker nog, we plannen dit meteen in, want alleen als je de auto zelf hebt ervaren, weten we zeker of hij bij je past. Past de auto niet bij jou? Dan bespreken we graag waar we op moeten letten als we verder mogen zoeken.

    Verder raden we je aan om dan iemand mee te nemen. Zeker als je de auto samen met je partner gaat gebruiken. En/of met je gezin. De auto moet bij jullie allemaal passen. Of dat zo is, weet je pas als je er allemaal in hebt gezeten en gereden. We adviseren je ook de eventuele kinderwagen en/of buggy mee te nemen. Zo kun je ter plekke alles passen en meten.

     

  • Kan ik mijn huidige auto ook inruilen?

    Wij nemen zelf geen auto’s in. Maar je Car Coach kan je wel adviseren over de verkoop van je auto. Ook het BOVAG-autobedrijf waar je een proefrit zal maken, kan je hierbij helpen.

  • Mijn vraag staat er niet bij!

    Waarover zijn we nog niet helder? Bel of mail ons via (024) 751 22 25 of hallo@helder.nl.